KALIGRAFIA, SZTUKA LITER, SZTUKA PISANIA

Miejsce i rok wydania: Warszawa 2010
Wydawca: Fundacja Hereditas
Objętość: 45 stron
Format: 297 x 210 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-931723-2-0
Nakład wyczerpany

Artysta plastyk ? konserwator zabytków ? fotografi k,
absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Wykształcony w dziedzinie sztuk literniczych
oraz typograficznych, m.in. przez prof. Stefana
Bernacińskiego i prof. Tadeusza Tuszewskiego.
Rozmiłowany w pisaniu kaligraficznym, używa
takiego pisma na co dzień w odręcznych notatkach,
stosuje w wielu projektach graficznych, często
wzbogaca nim swoje dokumentacje (dotyczące
wykonywanych badań) i opracowania powstające
podczas konserwacji zabytkowych dzieł sztuki.
Wielbiciel osiemnastowiecznej Wenecji, co wspaniale
uzupełnia zamiłowanie do ręcznego pisania falami
kursywy.
fot
Żyjemy w czasach niebywałego rozwoju informacji wizualnej, która otacza nas jak powietrze. Graficzny przekaz uderza, atakuje nas na każdym kroku. Począwszy od znaczków pocztowych ? aż do niebotycznych rozmiarów bilbordów. Świat litery, świat pisma jest przeogromny.
Piękna litera może być ozdobą każdego dzieła: ręcznie nakreślonych plansz informacyjnych, dyplomów, książek, plakatów, szyldów, reklam, opakowań, tablic upamiętniających, pomników i innych obiektów przekazu wizualnego i dzieł plastycznych. Piękna i czytelna litera powinna być także tworzona przez nas na co dzień, podczas pisania nie tylko listów z życzeniami, ale każdej notatki, każdej recepty i innych zapisów. Rola litery, która jest podstawowym ich składnikiem, jest wiodąca. A litery spełniają dobrze swą rolę wtedy, gdy są piękne i czytelne.