“Prace w drewnie – cykl warsztatów stolarskich dla młodzieży.” |
Miejsce realizacji: Bemowska Szopa
Termin realizacji: 01.09.2024 – 30.06.2024
Odbiorcy: Uczniowie warszawskich placówek oświatowych w wieku 14 – 18 lat
Projekt współfinansowany ze środków m.st. Warszawy.
Udział młodych ludzi w takich działaniach jak profesjonalne warsztaty stolarskie przyczyni się do uruchomienia wybranych czynników i działań, które następnie mogą mieć duży wpływ na rozwój tej grupy społecznej.
Są to m.in.:
– stworzenie możliwości do realizacji określonego zadania – w przypadku niniejszego projektu chodzi o nabycie konkretnych umiejętności. Poprzez działanie młody człowiek zyskuję wiedzę o sobie, co umie, co potrafi, nad czym jeszcze powinien popracować i co udoskonalać. Udział w warsztatach umożliwi wskazanie na potencjał, wzmocnienie go i wsparcie
– docenienie aktywności – pochwały czy docenienie może spowodować wzrost zaangażowania i zbudować motywację do realizacji zadania
– bycie konsekwentnym w realizacji danego zadania – konsekwencja stanowi bardzo istotny czynnik, który rozwija kompetencje osobiste u młodzieży. To ona może zagwarantować skuteczność działania i sprawić, iż poprzez skutki swojego zachowania uczestnik nauczy się norm i zasad społecznych
– wykazywanie swej wytrwałości – jest elementem niezbędnym, prowadzącym i gwarantującym możliwość osiągnięcia czegoś o czym się np. marzyło. Nie wystarczy czegoś chcieć i bardzo tego pragnąć trzeba umieć przede wszystkim wytrwać w swoim postanowieniu
– ujawnienie systematyczności – poprzez regularne ćwiczenia istnieję możliwości sukcesu. Plany, cele jakie stawiają przed sobą młodzi ludzie mogą osiągnąć, ale tylko poprzez działanie i konkretne kroki pozwolą im być blisko zrealizowanego celu
– wykazanie się zaangażowaniem – dodatkowo poprzez wysiłek rodzi się dodatkowa chęć zrobienia czegoś i radość z podjętych działań co wpływa na wzmocnienie motywacji. Poprzez działanie kształtuję się również odporność na stres, która wzmacnia przekonanie, że błąd jest naturalnym elementem procesu uczenia się i jest potrzebny, aby móc go analizować, uświadomić sobie przyczyny i znaleźć sposoby poprawy
– wzmacnianie poczucia własnej skuteczności – dostarcza pozytywnych przeżyć związanych z uczeniem się, a ponadto uświadamia własny potencjał oraz buduję pozytywny obraz siebie. Przekonanie o własnej kompetencji daje młodemu człowiekowi odwagę podejmowania nowych wyzwań, buduje otwartość na nowe doświadczenia oraz na to, co nieznane.